[PDF] gratis hoofdstukken van 'iText in Action'

Computerconfiguratie - programmeren - datacommunicatie - informatiesystemen - webontwikkeling - netwerkbeheer - ...

Moderator: beheer

bruno.lowagie
gebruiker

[PDF] gratis hoofdstukken van 'iText in Action'

Berichtdoor bruno.lowagie » 22 Nov 2006 11:57

Hallo,

bij voorbaat mijn excuses mochten bepaalde lezers dit een commerciële boodschap vinden; dat is het niet: ik wil graag een aankondiging doen over een Free / Open Source Software product, met name iText.

iText is het product dat in Google Calendar gebruikt wordt als print-module. Het wordt door Adobe verscheept met ColdFusion server. Het zit ingebouwd in de belangrijkste Open Source reporting tools (Eclipse/BIRT, JasperReports,...). Als je vliegt met Air France, KLM, TAP, Swiss,... dan is je online boarding pass gemaakt met iText. Kortom: iText is een product van eigen bodem dat wereldwijd erg in trek is.

Als originele ontwikkelaar van dit product besef ik dat het ietwat te complex is om in de school aan bod te laten komen, maar dit berichtje is vooral gericht aan informatica leraren de page description language PDF in hun lessen aan bod willen laten komen.
Ik heb immers net een boek geschreven voor de Amerikaanse uitgeverij Manning Publications, en ik heb hen gevraagd om de twee minst technische hoofdstukken gratis ter beschikking te stellen op hun site. Zie ook http://itext.ugent.be/itext-in-action/#free
Het boek zal op 14 december voorgesteld worden in Metropolis Antwerpen ter gelegenheid van JavaPolis (het grootste Java event in Europa).

OK, ik geef het toe: dit is een heel klein beetje reclame voor het boek, maar ik hoop dat jullie dit door de vingers zien: iText is altijd gratis geweest, en zal altijd gratis blijven, hoe groot (IBM, Google,...) of hoe klein (veel Amerikaanse scholen) de bedrijven die iText gebruiken ook zijn.

met vriendelijke groet,
Bruno Lowagie

Terug naar