Creatieve verwerking bij het vertellen van een verhaal met prenten

Wat niet onder een thema te plaatsen valt...

Moderator: wendie.delanghe

Ineke.002
gebruiker

Creatieve verwerking bij het vertellen van een verhaal met p

Berichtdoor Ineke.002 » 02 Dec 2009 17:05

Hey,

Ik ben een student KO. Ik moet voor mijn 2de stage een verhaal vertellen, en een creatieve verwerking geven (dus niet kls laten navertellen). Liefst geen creahoek. (tijdsprobleem)

Heeft er toevallig iemand een megafantastisch idee?

Dikke zoenen
Juf in spe Ineke

Ineke.002
gebruiker

Re: Creatieve verwerking bij het vertellen van een verhaal m

Berichtdoor Ineke.002 » 02 Dec 2009 17:25

Misschien moet ik er het verhaal ook bij vertellen (in het kort e)

Jip en Janneke hun poes is jarig, ze gaan naar de viswinkel, kopen een vis voor de poes en gaan terug naar huis, Ze laten de vis buiten liggen, en moeder vraagt wat er zo vies ruikt. Jip en Janneke vertellen aan mama wat zo vies ruikt.. Maar ineens is Siepie, de poes weg met de vis.. Jip en Janneke zijn triest omdat ze nu geen cadeau meer hebben voor Siepie. Maar ze bedenken een plan: ze gaan de poes haar mand versieren met bloemetjes. Ter beloning krijgen ze van mama nog een stuk speculoos.

Voila zih :D

Fleur
gebruiker

Berichtdoor Fleur » 02 Dec 2009 17:29

Kan je niet gewoon Jip of Janneke laten knutselen?
Of mss een verteltafel maken?
Laten dramatiseren?
Verwerken in poppenspel?

Dorien.W
gebruiker

Berichtdoor Dorien.W » 02 Dec 2009 18:14

Hoeveel tijd krijg je? Want wat heel leuk is, zoals Fleur zei, te dramatiseren met de kls, hun het verhaal te laten naspelen met zelfgemaakte attributen enzo. Natuurlijk moet het verhaal eerst een aantal keer verteld worden, hier genoeg aandacht aan besteden, in hoekjes oefenen, ... Of de kls het indd laten naspelen met poppen.

Ineke.002
gebruiker

Berichtdoor Ineke.002 » 02 Dec 2009 18:16