Onderzoek ICT-eindtermen

muzische, Frans, bewegingsopvoeding, godsdienst/zedenleer ...

Moderator: wendie.delanghe

evelynsteurs
gebruiker

Onderzoek ICT-eindtermen

Berichtdoor evelynsteurs » 29 Dec 2015 11:06

Beste leraren,

Met de invoering van de ICT-eindtermen in 2007, moedigt de overheid leraren aan om deze eindtermen na te streven bij hun leerlingen. Scholen en leraren worden vrijgelaten om deze ICT-eindtermen te implementeren passend binnen hun eigen context. Ondanks diverse inspanningen van leraren en scholen bestaan er verschillen tussen scholen en zelfs binnen scholen in de mate van implementering.

Voor mijn masterproef onder promotorschap van prof. dr. van Braak en begeleiding van dr. Koen Aesaert, tracht ik de school- en leraarkenmerken na te gaan die bepalend zijn voor het al dan niet implementeren van ICT-eindtermen in de klaspraktijk.

Meer concreet wil ik leraren die in de lagere school lesgeven bevragen via een online vragenlijst. Binnen deze vragenlijst wordt gevraagd te reageren op stellingen via gesloten vragen. Op 18 januari worden de vragenlijsten afgesloten.
LINK VRAGENLIJST: https://limefppw.ugent.be/limesurvey205 ... /Y/lang/nl

Uiteraard worden alle resultaten anoniem verwerkt.

In de hoop op een positief antwoord kunt u me steeds telefonisch bereiken op het nummer 0471 12 17 61 of via e-mail: evelyn.steurs@UGent.be

Oprechte groeten en dank,
Evelyn Steurs
2e master Pedagogiek en Onderwijskunde UGent

prof. dr. van Braak
dr. Koen Aesaert
Vakgroep Onderwijskunde-UGent

Terug naar