godsdienstmandaat

muzische, Frans, bewegingsopvoeding, godsdienst/zedenleer ...

Moderator: wendie.delanghe

jenny.123
gebruiker

godsdienstmandaat

Berichtdoor jenny.123 » 31 Aug 2013 16:07

Hoe gaat je voorlopig godsdienstmandaat over in een gewoon mandaat?

Jenny

Sofie.Lecomte
gebruiker

Re: godsdienstmandaat

Berichtdoor Sofie.Lecomte » 03 Sep 2013 19:40

Hallo,

Ik werk in Oost-Vlaanderen (maar woon in West-Vlaanderen). Om mijn mandaat te krijgen in Oost-Vlaanderen kwam er iemand van het bisdom een godsdienstles bijwonen. Deze werd nadien besproken en zo kreeg ik mijn mandaat.

Van iemand waarmee ik vroeger studeerde, en die in West-Vlaanderen werkt, vernam ik dat ze haar mandaat gewoon via de post kreeg opgestuurd...

Best eens informeren dus hoe het in jouw provincie zit :wink:

groetjes Sofie

jenny.123
gebruiker

Berichtdoor jenny.123 » 03 Sep 2013 21:00

Ik werk al 9 jaar in West-Vlaanderen en heb nog steeds het voorlopig mandaat. Misschien omdat ik nog nooit een eigen klas had?

jenny.123
gebruiker

Berichtdoor jenny.123 » 03 Sep 2013 21:01

Wil je eens vragen aan die collega uit W-Vl of het een voorlopig mandaat is of een mandaat. Het voorlopig kreeg ik ook gewoon met de post.

witregel
gebruiker

Berichtdoor witregel » 07 Sep 2013 14:44

Vaak is het op aanvraag van de directie dat de godsdienstinspectie langskomt om een les bij te wonen en dus over te gaan tot de uitreiking van het definitieve mandaat.

Natasha-DW
gebruiker

Berichtdoor Natasha-DW » 03 Jul 2014 10:24

Ik heb nog eens een vraagje.
Ik ben net afgestudeerd als kleuterjuf, maar ik mag enkel lesgeven in gemeentescholen of scholen van het gemeenschapsonderwijs.
Ik vroeg me af of ik op één of andere manier ook in het katholiek onderwijs zou mogen lesgeven.
Iemand een idee?

jeroen.lemmens
gebruiker

Berichtdoor jeroen.lemmens » 04 Jul 2014 00:28

Je mag in alle scholen van gelijk welk net les geven. Alleen zal je als je ook godsdienst wil of moet geven (ook weer in gelijk welke school van gelijk welk net) een "mandaat" moeten krijgen.
Indien je je diploma lager onderwijs behaalde in een instelling van het katholieke net dan is zo'n mandaat normaal gezien geen probleem aangezien dat in je lessenpakket zat. Indien niet dan kan je afhankelijk van de vereisten van die bepaalde godsdienst (kan immers ook bvb protestantse of islamitische zijn) wel een mandaat krijgen als je aan bepaalde vereisten voldoet. Meestal is dat dan een paar cursussen volgen...

Terug naar