Specialitatiejaar afmaken of toch niet?

Tips of vragen over het zorgbeleid, GOK-ondersteuning en coaching op school.

Moderator: wendie.delanghe

glenn42
gebruiker

Specialitatiejaar afmaken of toch niet?

Berichtdoor glenn42 » 03 Sep 2014 21:25

Beste forumleden, ik heb hierbij een probleem.
Heb deze jaar mijn getuigeschift gehaald 6ejaar middelbaar maar zou graag mijn specialitatiejaar afmaken en een a2 diploma halen.
Probleem is door financieele problemen is dit niet mogelijk deze moment.
is het mogelijk dat ik 1jaar zou werken en de volgende schooljaar toch mijn 7ejaar zou doen?
Of mag ik het totaal vergeten?
Mvg Glenn

jeroen.lemmens
gebruiker

Re: Specialitatiejaar afmaken of toch niet?

Berichtdoor jeroen.lemmens » 04 Sep 2014 15:47

Je kan ieder diploma secundair onderwijs halen via de zogenaamde "middenjury". Dat systeem houdt in dat je zelfstandig de leerstof van een bepaald niveau instudeert en dan examens aflegt.
Je hoeft dus niet eens de lessen van dat jaar te volgen, stages ga je eventueel wél moeten doen natuurlijk.
Informeer daarvoor eens op je school of bij het CLB. Die zullen je daarover volledig kunnen informeren!

glenn42
gebruiker

Berichtdoor glenn42 » 04 Sep 2014 19:53

jeroen.lemmens schreef:Je kan ieder diploma secundair onderwijs halen via de zogenaamde "middenjury". Dat systeem houdt in dat je zelfstandig de leerstof van een bepaald niveau instudeert en dan examens aflegt.
Je hoeft dus niet eens de lessen van dat jaar te volgen, stages ga je eventueel wél moeten doen natuurlijk.
Informeer daarvoor eens op je school of bij het CLB. Die zullen je daarover volledig kunnen informeren!

Dat had ik ook al in mijn gedachte, maar wat ik zeker wil weten is dat ik volgendjaar misschien tog verder kan studeren.
is dit mogelijk of niet?

jeroen.lemmens
gebruiker

Berichtdoor jeroen.lemmens » 04 Sep 2014 22:22

Ik zou niet weten waarom niet!?

Terug naar