Pagina 1 van 1
Gestart door Bericht
gebruiker

BerichtGeplaatst: 09 mei 2008 12:12  Reageer met quote
Dag

Heeft iemand enig idee of er een sjabloon voor Word (97/2003?) bestaat die aangepast is voor de bin norm?
M.a.w. automatisch spaties gebruiken om duizendtallen te splitsen, ";" plaatsen bij opsommingslijsten, geen hoofdletters bij opsommingslijsten, enz, enz ...
Dergelijk "voorgeprogrammeerde" sjabloon zou een enorme hulp zijn voor onze lln bij het opstellen van hun gip.
Indien ja, waar kan ik dergelijk kleinnood vinden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht
gebruiker

BerichtGeplaatst: 09 mei 2008 21:13  Reageer met quote
Als je één keer zo een document maakt, en dan gaat "opslaan als", kan je kiezen voor Micorsoft Word Sjabloon. Dat sjabloon kan dan verdeeld worden onder je leerlingen, en iedereen kan ermee een bin-brief maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail Bekijk de homepage
gebruiker

BerichtGeplaatst: 14 mei 2008 21:13  Reageer met quote
bestaat niet - inderdaad zelf maken!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail
gebruiker

BerichtGeplaatst: 15 mei 2008 17:59  Reageer met quote
'k Was al bang dat het antwoord "maak het zelf" zou zijn. verward, beduusd, verbijsterd
'k Heb wat gegoogled en enkele voorbeelden gevonden, alleen zijn ze zo zwak uitgewerkt naar norm dat het de moeite niet loont om ze te gebruiken.
Sorry hoor, maar zelf maken begin ik niet [meer] aan... Werklast ligt al hoog genoeg om daar nog een hoop extra tijd in te stoppen. zeer boos, woedend
Naar boven
teamlid

BerichtGeplaatst: 15 mei 2008 18:08  Reageer met quote
Ik weet niet in wat voor school jij werkt, maar ik ben er zeker van dat een laatste jaar BSO in PAV wel zal werken rond "solliciteren"; misschien dat zij wel zo een standaarddocumentje kunnen opmaken volgens de BIN-normen?
Ik denk dat zij toch een sollicitatiebrief moeten opmaken in het kader van die lessen, volgens de BIN-normen.
Naar boven
gebruiker

BerichtGeplaatst: 15 mei 2008 18:12  Reageer met quote
BlueInk schreef:
zelf maken begin ik niet [meer] aan... Werklast ligt al hoog genoeg om daar nog een hoop extra tijd in te stoppen. zeer boos, woedend

Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van het maken van een sjabloon hoor glimlach
- Open een nieuw Word document,
- Pas je de marges, lettertype,lettergrootte, ect aan volgens je wensen (of de bin-normen),
- Bestand > Opslaan als > Word sjabloon.

Daarna kan je gewoon je opgeslagen document dubbelklikken en je instellingen zijn juist bij openen van je document.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail Bekijk de homepage
gebruiker

BerichtGeplaatst: 15 mei 2008 20:02  Reageer met quote
stijn.bollen schreef:

Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van het maken van een sjabloon hoor glimlach
- Open een nieuw Word document,
- Pas je de marges, lettertype,lettergrootte, ect aan volgens je wensen (of de bin-normen),
- Bestand > Opslaan als > Word sjabloon.

Dit is maar een begin dacht ik? Gelukkig ken ik voldoende van Word om dat voor elkaar te krijgen. zeer blij
Maar de norm NBN Z01-002 is veel uitgebreider en 'k zou graag een sjabloon hebben waar je de norm zo volledig als mogelijk in kunt terugvinden.
Vb: bij opsommingslijsten: niet starten met hoofdletter, eindigen met ";"
Komma als decimaalteken, spatie als duizendtalscheiding, stijl bronvermeldingen, enz, enz, ...

Als dit er allemaal zou in zitten, dan kunnen de llln zich meer focussen op de inhoud van hun werk zonder zich te moeten afvragen moet dit nu met of zonder hoofdletter...
Vandaar mijn verwondering dat zoiets niet bestaat, want het zou een krachtig gereedschap zijn.
'k Vermoed dat het niet zo eenvoudig is om dit in een sjabloon te gieten.
Noot: 'k heb een powerpoint v.h. vkso gevonden i.v.m. de bin norm. Zelfs daar gaat het al mis want er staan heel wat zonden in tegen de norm die zij bespreken ogen opslaan
Naar boven
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  

Webmasters :: Het forumteam
Webprogrammatie :: David Cumps, Dieter Provoost, Dennis Vermaut en Bart Gardin
Disclaimer | Webhosting :: Nucleus
Copyright © 2004-2014