Pagina 1 van 1
Gestart door Bericht
gebruiker

BerichtGeplaatst: 26 okt 2010 19:56  Reageer met quote
Hallo iedereen.
Ik moet voor mijn eindwerk een verteltas maken.
Ik heb verschillende themas gekregen en hieruit heb ik het thema lichaamsverzorging gekozen met het boekje 'Anne poetst haar tanden'.
Het gaat dus over tanden poetsen.

Nu vroeg ik mij af of jullie mischien goede ideeën hadden..

Enkele vraagjes -->
- Waar vind ik een grote zak? Of hoe maak ik zo een zak mooi? ( Ik dacht misschien een kofferte te nemen maar dit hebben we niet.)
- Welke spelletjes kan ik er allemaal insteken? ( Ik had nu in gedachten om er een borspel in te steken maar heb niet echt een idee hoe/wat)

Alvast bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail
gebruiker

BerichtGeplaatst: 26 okt 2010 20:10  Reageer met quote
hoi,

Kijk eens op verteltas.nl. Daar vind je al heel wat info.

Wat de vorm betreft kan je een gewone tas of koffertje gebruiken maar het is natuurlijk leuker als je zelf aan de slag gaat. Zo maakte ik een "wortel-verteltas" (in de vorm van een wortel met een groene lintjes eraan =loof) over Rikki en zijn vriendjes.

Er zaten verschillende spelletjes in : een puzzel, memory, kleurprenten, een verhaal over Rikki, poppetjes om het verhaal na te spelen, een schriftje om de bevindingen in te schrijven en ook een recept met stappenplan om wortelsoep te maken, gekke brillen (thema anders zijn en toch nog (rikki's) vriendje)...

Voor jou thema kan je dit ook op die manier uitwerken maar dan rond het verhaal van anna die haar tandjes poetst.

Misschien heb je ondertussen zelf al enkele ideetjes

veel succes,
valerie
Naar boven
gebruiker

BerichtGeplaatst: 27 okt 2010 09:52  Reageer met quote
Oke bedankt.
Ik ga eens kijken op de website.
Ik heb wel wat ideetjes in mijn hoofd en heb natuurlijk nog wel even tijd! glimlach

Maar tips zijn altijd welkom!!
x
Naar boven
gebruiker

BerichtGeplaatst: 27 okt 2010 13:10  Reageer met quote
Ik maakte eens een verteltas van een kussensloop met rits. Een riem eraan en je hebt een tas. Op de kussensloop figuren van het prentenboek aangebracht in van die 'opstrijkstof'.

Grtz
Kim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht
gebruiker

BerichtGeplaatst: 27 okt 2010 19:00  Reageer met quote
goeie tip!! ^^
Naar boven
gebruiker

BerichtGeplaatst: 27 okt 2010 19:06  Reageer met quote
Wij maakten tassen uit baalkatoen, aangepast aan wat erin moest kunnen en qua activiteiten, niet te ver gaan zoeken, wat zou je in de klas rond dat boek doen? Welke dingen zijn haalbaar om in die tas te stoppen en mee naar huis te geven? Zo pakten wij het aan.
Je moet eraan denken dat het materiaal is dat eenvoudig en snel te vervangen is wannee rhet stuk/kwijt gaat, dat het niet teveel geld kost en dat het (afhankelijk van je doelgroep) eenvoudig en duidelijk is wat ze ermee moeten doen.
Naar boven
gebruiker

BerichtGeplaatst: 03 nov 2010 13:08  Reageer met quote
Oke! bedankt.
Ik ben in de hema een hoeslaken gaan halen, en ik heb wel al wat ideetjes! Je vind spijtig genoeg niet veel over tanden poetsen...
Heeft er iemand mischien wat ideeën over de spelletjes die ik in de tas kan steken? x
Naar boven
gebruiker

BerichtGeplaatst: 03 nov 2010 14:27  Reageer met quote
Hey

Je kan daar een eigenlijk insteken wat je wil ....

Een tip om het overzichtelijk te houden: je kan alles opsplitsen in mapjes of zakjes. bv alles in een zakje van je luisteropdracht (CD, blaadjes of figuurtjes bij om die opdracht te maken, controlekaart, ...). In een ander zakje alles voor een knutselopdracht (blaadjes, schaar, lijm, kleurpotloden, ...), enz.

Een zakje kan je makkelijk zelf maken. Koop zo een jutten zakje (is goedkoop). Daar kan je nog vanalles mee doen: een prent van het boekje op strijken met strijkpapier, of samen met de kls op het zakje verven met textielverf, of figuren op naaien uit je verhaal (vilt en fleece rafelen niet).

Wat kan er nog in?
CD met liedjes, papieren of echte popjes en attributen om het verhaal na te spelen, CD met powerpoint met opdrachten en/of ingesproken verhaal, het boekje zelf, (een) spelletje(s), een boekje waar ze dan ahv tekening of foto's "inschrijven" wat ze ervan vonden, ...

Vergeet ook geen handleidingen (eventueel ahv pictogrammen) en een overzicht van wat er in de koffer zit, uitleg, enzo .....

Groetjes
Naar boven
gebruiker

BerichtGeplaatst: 03 nov 2010 14:30  Reageer met quote
Maak zelf een spelletje. Bv. een tandenrace. Dat ze over de tanden moeten racen met een tandenborstel tot aan het einde waar bv. de tandpasta wacht.
Of dat ze elk een mond met bruine tanden hebben, en ahv opdrachten witte tanden moeten verzamelen -> zo als snelste al hun tanden wit krijgen!
Ale, het zijn maar losse ideetjes, maar je kan zelf wel een spelletje in elkaar knutselen, is niet zo lang werk ....

Groetjes
Naar boven
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  

Webmasters :: Het forumteam
Webprogrammatie :: David Cumps, Dieter Provoost, Dennis Vermaut en Bart Gardin
Disclaimer | Webhosting :: Nucleus
Copyright © 2004-2014