| Gestart door |
Bericht |
moderator
|
Geplaatst: 08 apr 2005 11:11 |
|
http://www.ezelsbrug.nl./
Enkele voorbeelden:
Aardrijkskunde:
Mijn Goudvis Bas Eet Haast Nooit Chocolade Pudding
Volgorde van de landen in Midden-Amerika van west naar oost:
Mexico, Guatemala, Belize, El Salvador, Honduras, Nicaragua, Costa Rica en Panama
Biologie:
Rijke Amerikanen Krijgen Op Familiefeesten Grote Stukken Rosbief
Voor het determineren van de dierensoorten: Rijk, Afdeling, Klasse, Orde, Familie, Geslacht, Soort en Ras
Techniek:
KOEGRAS
Wordt gebruikt bij het chauffeursdiploma voor vrachtauto's en autobussen. Onderdeel techniek.
De 5 eigenschappen van olie.
1.) KOEling
2.) Geluiddemping
3.) Reiniging
4.) Afdichting
5.) Smering
Let op! Het zegt je alleen de beginletters van de eigenschappen.
Zo vind je er nog een aantal. Het is wel een Nederlandse site, de tips zijn dan ook aangepast aan hun leerstof.
Wie zelf een ezelsbruggetje kent kan het toevoegen op de site. |
|
Naar boven |
|
moderator
|
Geplaatst: 31 okt 2005 20:38 |
|
Als je een cursus maakt, kan bovenstaande site heel nuttig zijn. Het is leuk als je in je cursus meteen zo'n ezelsbruggetje kunt vermelden. Zo werk je ook aan de vakoverschrijdende eindterm Leren Leren.
Davy |
|
Naar boven |
|
moderator
|
|
Naar boven |
|
gebruiker
|
Geplaatst: 15 nov 2005 21:48 |
|
De beste vind ik nog altijd:
Maak van acht meter japanse stof uw nieuwe pyama ...
Sinds dan vergat ik het niet meer!
Als je niet weet waarvoor hij staat ... de site die Hilde vermeldt bekijken!
Groetjes,
Rik. |
|
Naar boven |
|
gebruiker
|
Geplaatst: 16 nov 2005 13:18 |
|
Inderdaad, heel behulpzaam deze ezelsbruggetjes. Aangezien ik zelf binnenkort examen wiskunde heb, zal ik deze: "Meneer Van Dam Wacht Op Antwoord" goed in mijn achterhoofd houden.
Het helpt je om te weten welke bewerking je eerst moet doen in die ellenlange wiskunde-opgaven!!
(Eerst Machten, dan Vermenigvuldigen enz....)
Groet, Kathleen |
|
Naar boven |
|
gebruiker
|
Geplaatst: 25 feb 2006 07:39 |
|
Elektriciteit.
De kleurencodes van weerstanden:
Ze bracht rozen op Gerit's graf bij vies grijs weer.
zwart bruin rood oranje geel groen blauw violet grijs wit.
= 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Misschien een beetje luguber, maar ik moest er toch goed mee lachen en ik ben dit nooit vergeten.
Wiskunde
(Ik had nogal een grappige wiskundeleraar)
teken twee driehoeken op het bord, naast elkaar, met de ondeste hoeken tegen mekaar en de twee bovenste punten recht naar boven wijzend (zo krijg je een soort van omgekeerde W).
Vertel ze het volgende:"Dit is de BH van Madonna (misschien tegenwoordig best iemand anders als voorbeeld nemen)"
Veeg dan 1 driehoek weg en zeg dat de oppervlakte van een driehoek een halve BH is.
Ja, sorry, ik hou nogal van flauwe moppen. |
|
Naar boven |
|
moderator
|
Geplaatst: 25 feb 2006 20:43 |
|
Die wiskundetruc is zeer goed. Ga ik zeker proberen.
In puriteins Amerika zou dit niet mogen (remember de hysterie die Justin Timberlake en Janet Jackson ontketenden met de ontblote tepel).  |
|
Naar boven |
|
gebruiker
|
Geplaatst: 26 feb 2006 11:59 |
|
Ieder jaar laat ik id mijn leerlingen van het vijfde rozen op Gerrits graf leggen
En de sterrencategorieën OBAFGKM (Hertzsprung - Russell) heb ik altijd onthouden met Oh, Be A Fine Girl, Kiss Me!
Van Jackson gesproken: in het Periodiek Systeem zit een Ossetepel! (de O-groep) |
|
Naar boven |
|
|
|
Webmasters :: Het forumteam
Webprogrammatie :: David Cumps, Dieter Provoost, Dennis Vermaut en Bart Gardin |
Disclaimer | Webhosting ::
Nucleus Copyright © 2004-2010 |