Pagina 1 van 1
Gestart door Bericht
gebruiker

BerichtGeplaatst: 28 jan 2010 09:44  Reageer met quote
Hallo allemaal,

sinds vorig schooljaar wordt er op school intensief gewerkt met hoogbegaafde kinderen. Zij moeten minder taken van de klas meevolgen maar krijgen in de plaats wel extra uitdagingen door middel van plustaak, detective denkwerk, reken- en taalmeesters, bolleboos...

Nu wilde ik graag een rapportje opstellen waarin er een beoordeling gegeven wordt van hun extra werk. Maar ik weet niet goed wat ik hierop moet zetten.

Zelf dacht ik aan: inzet, werkhouding, nauwkeurigheid...
En de beoordeling zou ik doen door letters Z(eer)G(oed), G(oed), V(oldoende), O(n)V(oldoende)...

Hebben jullie misschien nog suggesties?

Karolien
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail
gebruiker

BerichtGeplaatst: 28 jan 2010 15:27  Reageer met quote
inventiviteit, samenwerken (als dat van toepassing is), originaliteit, eigen inbreng, toepassen van eigen strategieën?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht
gebruiker

BerichtGeplaatst: 04 feb 2010 20:29  Reageer met quote
Super dat jullie dit doen. Onze kinderen krijgen sowieso een uitgeschreven vakje met uitleg over hun inzet e.d. en ik denk dat hoogbegaafden daar zeker gevoelig voor zijn om dat vermeld te zien.
Vermeld zeker ook eventuele punten of beoordelingen van hun extra taken hè. Persoonlijk ben ik er ook voor om dit in een apart rapport-onderdeel te doen en niet ergens tussen hun andere toetsen te zetten alsof het gewoon een onderdeel is van het alledaagse programma.
Naar boven
gebruiker

BerichtGeplaatst: 04 feb 2010 20:32  Reageer met quote
juf.Fruts schreef:
Vermeld zeker ook eventuele punten of beoordelingen van hun extra taken hè...........

Volgens mij was dat de bedoeling:
karolien.willems schreef:
......Nu wilde ik graag een rapportje opstellen waarin er een beoordeling gegeven wordt van hun extra werk. Maar ik weet niet goed wat ik hierop moet zetten...............
Naar boven
gebruiker

BerichtGeplaatst: 17 feb 2010 18:40  Reageer met quote
Hoi,

ik zag net je berichtje. IK geef les op een Nederlandse school in het buitenland. Op het rapport plaatsen wij ook een stukje over Nederlandse taal en over gedrag. Dat bestaat uit een hokjes overzicht en een geschreven toelichting. Vooral in dat laatste kan je gewoon alles kwijt, en heel kind gericht schrijven.

Hebben jullie zoiets in het rapport al?

Groetjes, Kitty van Keulen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  

Webmasters :: Het forumteam
Webprogrammatie :: David Cumps, Dieter Provoost, Dennis Vermaut en Bart Gardin
Disclaimer | Webhosting :: Nucleus
Copyright © 2004-2010